Wikia

Успомене Алфе

Филмови Звјезданих стаза

Разговор0
279страница на викији

srЋирилицаLatinica

Чланак из стварног свијета
(написано по продукцијској тачки гледишта)

ФилмовиУреди

Филмови Оригиналне серије Уреди

Филмови са глумцима из серијала Звјездане стазе: Оригинална серија.

Наслов Филм # ОС # Звјездани датум Датум издања (САД) Критички пријем Домаћи приход Страни приход Свијетски приход
Звјездане стазе: Играни филм 1 1 7410.2 - 7414.1 07.12.1979. 42% $82,258,456 $56.741.544 $139.000.000
Звјездане стазе II: Канов бијес 2 2 8130.3 - 8141.6 04.06.1982. 91% $78,912,963 $18.087.037 $97.000.000
Звјездане стазе III: Потрага за Споком 3 3 8210.3 01.06.1984. 77% $76,471,046 $10.528.954 $87.000.000
Звјездане стазе IV: Путовање кући 4 4 8390.0 26.11.1986. 84% $109,713,132 $23.286.868 $133.000.000
Звјездане стазе V: Крајња граница 5 5 8454.1 09.06.1989. 21% $52,210,049 $17.999.951 $70.210.000
Звјездане стазе VI: Неоткривена земља 6 6 9521.6 - 9529.1 06.12.1991. 83% $74.888.996 $22.000.000 $96.888.996
ОС укупно 67% (просјечно) $474.454.642 $148.644.354 $623.098.996

Филмови Сљедеће генерацијеУреди

Филмови са глумцима из серијала Звјездане стазе: Сљедећа генерација. За разлику од претхондних филмова ОС, ови нису имали бројеве наставака ("Звјездане стазе VII," "Звјездане стазе VIII," "Звјездане стазе IX" или "Звјездане стазе X") осим у пре-продукцији. Међутим, бројеви се појављују на новим омотима дискова.

Наслов Филм # СГ # Звјездани датум Датум издања (САД) Критички пријем Домаћи приход Страни приход Свијетски приход
Звјездане стазе Генерације 7 1 48632.4 - 48650.1 18.11.1994. 48% $75,671,125 $42.400.000 $118.071.125
Звјездане стазе: Први контакт 8 2 50893.5 22.11.1996. 92% $92,027,888 $54.000.000 $146.027.888
Звјездане стазе: Побуна 9 3 52200 (приближно) 11.12.1998. 56% $70,187,658 $42.400.000 $112.587.658
Звјездане стазе Немесис 10 4 56844.9 13.12.2002. 38% $43,254,409 $24.058.417 $67.312.826
СГ укупно: 57% (просјечно) $281.141.080 $162.858.417 $443.999.497

Филмови алтернативне стварностиУреди

Филмови у којима се налазе другачији ликови ОС које глуме нови глумци, смјештени у алтернативној стварности из ранијих филмова и серија.

Наслов Филм # АС # Звјездани датум Датум издања (САД) Критички пријем Домаћи приход Страни приход Свијетски приход
Звјездане стазе 11 1 2233.04 - 2258.42 08.05.2009. 95% $257.730.019 $127.950.427 $385.680.446
Звјездане стазе Према тами 12 2 2259.55 16.05.2013. 87% $228.778.661 $238.586.585 $467.365.246
АС укупно 91% (просјечно) $486.508.680 $366.537.012 $853.045.692

СажетакУреди

Звјездане стазе: Играни филм (1979) уједињује глумце ОС на оригиналном УСБ Ентерпрајзу, који је обновљен након своје петогодишње мисије као што је документовано у телевизијској серији. Прича је оригинално замишљена као пилот епизода отказане серије Звјездане стазе: Фаза II, у којој се сада адмирал Кирк и посада морају суочити са моћном, пријетећом силом која иде директно према Земљи.

Звјездане стазе II: Канов бијес (1982), Звјездане стазе III: Потрага за Споком (1984) и Звјездане стазе IV: Путовање кући (1986) заједно формирају лабаву триологију, почињући са поновним увођењем старог непријатеља из популарне ОС епизоде ("Сјеме свемира") који наставља свој конфликт са Кирком на епски начин, што доводи до стварања планете Џенесис, смрти Спока и његове "сахране" на Џенесису, открића његове катре и уништења Ентерпрајза током Киркових напора да поново уједини његово тијело са његовом катром и коначно са авантуром путовања кроз вријеме у 1986. годину на запљењеном клингонском броду (Баунти) како би спасили Земљу од уништења.

Звјездане стазе V: Крајња граница (1989) ставља Кирка, уназађеног у капетана као посљедицу оглушења о наредбе Звјездане флоте у филму Звјездане стазе III: Потрага за Споком, и посаду на нови УСБ Ентерпрајз, који отима одметнути Вулканац Сајбок и који га затим води у центар галаксије у покушају да пронађе извор настанка.

Звјездане стазе VI: Неоткривена земља (1991) приказује Кирка и посаду у покушају да спријече "скретање са колосијека" федерацијско/клингонских мировних разговора од стране завјереника са обе стране. Поред тога што филм одводи глумце ОС у пензију, филм такође разрјешава разне теме успостављене у серији (прије свега, конфликт између Федерације и Клингонаца) и поплочава пут за приче СГ, постављене око осам година касније.

Произведен током пада Совјетског савеза, заплет филма се може сматрати метафором за те догађаје и какав је имао ефекат на међународне односе у то вријеме.

Звјездане стазе Генерације (1994) доводи глумачку екипу СГ на велики екран, постављену на мање од годину дана након краја серије ("Све добре ствари...") и снимљен је одмах након завршетка задње епизоде. Пикард и посада брода УСБ Ентерпрајз морају покушати спријечити бриљантног научника (Толијан Соран) да не изврши геноцид како би ушао у Нексус, мистеризони хедонистички свијет у којем вријеме нема значења. Појављивање три лика ОС (Кирк, Скот и Чеков) и херојска смрт Кирка који се придружује Пикарду путем Нексуса, је послужило као "предавање штафете" са старе генерације на сљедећу; појављивање непријатеља Лурсе и Б'Етор и откриће њихове судбине обезбјеђује кључну везу са СГ серијалом. Филм такође приказује уништење Ентерпрајза-Д.

Звјездане стазе: Први контакт (1996) приказује глумачки екипу СГ на великoм екрану са њиховом првом заиста независном авантуром на новом броду УСБ Ентерпрајз. Пикард и његова посада су суочени са њиховим најсмртоноснијим непријетељем из серије, Боргом, који путује назад у вријеме како би спријечио први ворп лет Зефрама Кокрана.

У филму Звјездане стазе: Побуна (1998), Пикард и посада откривају тајне покушаје Звјездане флоте да у сарадњи са Сон'ама премјесте становнике планете "фонтана младости". Држећи се својих моралних принципа, Пикард се мора успротивити Федерацији како би спасио рај.

Звјездане стазе Немесис (2002) приказује Пикарда и Ентерпрајз којима је наређено да истраже изненадан пад ромуланске владе, која је замјењена вођом из сусједне расе, Реманаца. Мрачна тајна новог вође, Шинзона, доводи Пикарда у конфликт за који није мислио да је могућ, и то кулминира у борбу за спас Земље од ужасног оружја – по високој цијени. Са смрћу и одласком неколико главних ликова – Рајкер, Трој, Дејта, и Беверли Крашер – овај филм означава крај авантура СГ екипе. Као и са (хронолошки) финалним појављивањима на великим екранима оригиналне екипе, која је поставила основе мира између Федерације и Клингонаца, овај филм укључује успостављање мира између Федерације и Ромуланаца, непријатеља кроз доба СГ, као што је био и случај са Клингонцима у ОС.

Звјездане стазе (2009) стварају нову временску линију у франшизи Звјезданих стаза, која је директно повезана са Примарним свемиром, и што као ефекат има враћање у еру ОС, иако сачињену од нове групе глумаца. Такође, има нови изглед, и остаје унутар свемира објашњавајући све промјене ненамјерним путовањем кроз вријеме ромуланског негативца Нере. Овај филм се фокусира на млађу верзију Кирка, Спока и посаде, и приказује њихову прву мисију на Ентерпрајзу.

Наставак, Звјездане стазе Према тами (2013), се дешава годину дана након првог филма, у којем је посада на тесту када су послати да ухапсе Џона Харисона, издајицу и масовног убицу, и да открију корупцију и завјеру да се Звјездана флота милитаризује изнутра.

БудућностУреди

Погледајте Звјездане стазе XIII.

Списак глумаца и осталог особљаУреди

ПозадинаУреди

Феномен паран / непаран бројУреди

  • Већи број обожаваоца Звјезданих стаза сматра да су парно нумерисани филмови генерално бољи од непарно нумерисаних. Таква процјена је наравно субјеткивна, али има своје корјене у бројним факторима. Парно нумерисани филмови (осим Звјездане стазе Немесис) имају релативно бољи успјех гледајући на приходе и критичка признања, на супрот равнодушним критикама који су примили непарно нумерисани филмови (са изузетком филма Звјездане стазе). Обожаваоци и критичари су такође истакли да по њиховом мишљењум парно нумерисани филмови имају бољи темпо и више акције, са упечатљивијим причама, изразитим цитатима сценарија и узбудљивим посебни ефектима. (Прва два филма се често користе као примјер овог тренда крећући од серија: филм Звјездане стазе: Играни филм има веома мало битки и драматичних дијелова, и представља Кирка и посаду са углавном церебралним изазовом, док у филму Звјездане стазе II: Канов бијес доминира више епски конфликт који за посљедицу има неколико битки и тешко оштећење Ентерпрајза и посаде.)
  • У вријеме продукције филмова СГ, феномен "паран/непаран" се почео сматрати проклетством, и чланови продукције су се плашили да је, упркос њиховим напорима, будућим непарним продукцијама суђено да буду мање успјешне од парних. Џонатан Фрејкс, када је интервјуисан од стране Мјесечног часописа Звјездане стазе, је прокоментарисао да се радује режисирању свог другог филма "иако су непарно нумерисане Звјездане стазе." Међутим, 2002. године, фенонем је прекинут објавом филма Звјездане стазе Немесис, који је имао најмањи приход од свих дотадашњих филмова Звјезданих стаза и лоше је прихваћен чак и од дугогодишњих обожаваоца. (За неке, ово је била још већа шала - филм Звјезданих стаза који је помножен са пет је проклет да буде катастрофалан, пошто је Немесис имао лоше рецензије и сличан приход филму Крајња граница.)
  • Феномен је наизглед био поново прекинут критичким успјехом филма Звјездане стазе, који је имао рецензију од 95% на веб страници Ротен Томатос, као и приход који је прве седмице био готово као читав приход филма Звјездане стазе Немесис. [3]
  • У епизоди из 1999. године британског ситкома "Спејсд", феномен је поменуо главни лик шоа, Тим Бизли, којег је глумио Сајмон Пег – иронија коју Пег није заборавио током и након свог рада на филму Звјездане стазе.

Звјездане стазе: Дубоки свемир 9Уреди

  • Док су претходне телевизијске серије имале отворене завршетке који су дозволиле наставке у игране филмове, Звјездане стазе: Дубоки свемир 9 су имале прилично чврст и коначан завршетак, и разне приче су разрјешене а разни главни ликови отишли. Било који филм би захтјевао значајно другачију премису и другачији кастинг, удаљавајући се радикално од формата серије са којим су обожаваоци толико упознати. О могућности снимања филма на основу серије Звјездане стазе: Дубоки свемир 9, Ајра Стивен Бер је прокоментарисао: "Мислим да нема ништа од тога. Мислим да бисмо могли урадити фантастичан филм Дубоког свемира 9, али ни у мојој најлуђој машти не размишљам о томе." Такође је рекао: "Једине Стазе о којима мислим су Дубоки свемир 9, да будем искрен. Ако би икада радили филм Дубоког свемира 9, дефинитивно бих волио бити умјешан у то, али сумњам да ће се то десити. ". [4]
  • Након објаве филма Звјездане стазе: Побуна, Патрик Стјуарт је прокоментарисао: "Мислим да бисмо требали предати штафету ликовима Дубоког свемира 9. Не желимо да постанемо Ролинг Стонси филмова Звјезданих стаза". [5] [6]
  • Ендру Робинсон је прокоментарисао: "Осјећам да никада неће бити филма на основу Дубоког свемира 9, још имају тога да раде са Сљедећом генерацијом. Мислим да је то ("Оно што оставиш иза себе") био прави начин за завршетак серије. [7]
  • Кампања за филм Дубоког свемира 9 (или мини серију) је лансирана 2000. године од стране обожаваоца Стејси Пауел и Дага Вилсона. Нана Визитор је била одушевњена када је чула за кампању а Џ. Г. Хертзлер и Дејвид Б. Левинсон су се шалили са обожаваоцима да "узму један од ових летака, не бацајте их или ће се вратити по вас." [8] [9]
  • Обожаваоци Тери Харис и Жизел Ла Рош су такође покренули петицију за филм Дубоког свемира 9, и добили су неколико позитивних одговора од глумаца. [X]wbm
  • Без обзира на горепоменуто, елементи из серије су се појавили у свим филмовима СГ. Посада Ентерпрајза-Д је носила униформе које су уведене у Дубоком свемиру 9 (поред униформи из властите серије) у филму Звјездане стазе Генерације; униформе су се такође користиле у серији Звјездане стазе: Војаџер, која је имала премијеру неколико мјесеци након објаве филма. УСБ Дефајант се појављује у бици сектора 001 током филма Звјездане стазе: Први контакт, под командом Ворфа (Мајкл Дорн), који је до тог тренутка постао редован члан ДС9; такође се појављује у филму Звјездане стазе: Побуна. Поред тога, филмови Звјездане стазе: Побуна и Звјездане стазе Немесис садрже референце о рату са Доминионом што је лук приче из серије. За филм Звјездане стазе: Побуна, написана је и снимљена сцена које укључује појављивање Армина Шишермана као Кварка; сцена је исјечена из филма, али се још увијек може пронаћи међу додацима на ДВД издању.
  • 1998. године, Рик Берман је прокоментарисао: "Остало је још неколико филмова у франшизи Генерације и постоји добра шанса да ћемо видјети филм Дубоког свемира 9. Оно што би жељели је да уведемо неколико ликова из Дубоког свемира 9 у наредни филм Генерације само да би мало изазивали публику." [10]

Звјездане стазе: Војаџер / Звјездане стазе: ЕнтерпрајзУреди

  • Коначни завршеци обе серије указују на малу или никакву могућност будућих филмова на основу њих. Током емитовања Војаџера, постојала су нагађања међу обожаваоцима (путем интернета и других медија) да ће се серија завршити са недовршеном причом, која ће бити ријешена у играном филму, али издање епизоде "Завршна игра" као крај серије је показао да је та идеја неоснована. Потенцијал за наставак серије је истражен у романима и фикцијама обожаваоца.
  • Постоји празнина од шест година између епизоде "Тера Прајм" и "Ово су путовања..." што би могло послужити за филм Ентерпрајза, иако позиција временске линије филма Звјездане стазе и његовог наставка сугерише да је ово мало вјероватно.
  • Звјездане стазе Немесис приказују повратак Кејт Малгру, која репризира своју улогу Кетрин Џејнвеј из Војаџера и тиме представља једино директно појављивање на великим екранима из те серије. (ХЗХМС Марк I, којег глуми Роберт Пикарду, се кратко појављује у Првом контакту, али ово није баш исти лик као холографски доктор из серије.)
  • Немесис такође приказује графику која садржи референцу ка УСБ Арчеру, именованом по капетану Џонатану Арчеру, главном лику Ентерпрајза.
  • Додатно, "Звјездане стазе" приказују референцу ка "цијењеном биглу адмирала Арчера, за шта је намјера писаца била да то буде референца ка Џонатану Арчеру, [11] и његовом биглу Портосу.
  • Реплика брода Ентерпрајз (NX-01) се појављује у филму Звјездане стазе Према тами, што је прво приказивање било којег елемента из те серије на великом екрану.

Такође погледајтеУреди

На Викијиној мрежи

Насумична викија