Wikia

Успомене Алфе

Ремастеризација

Разговор0
219страница на викији

srЋирилицаLatinica

Дигитално ремастеризоване епизоде су поново објављени снимци са дигитално или компјутерски побољшаним видео и звуком. За видео, ово тренутно значи побољшавање или на 720п (обично за телевизијску продукцију), или 1080п (обично за мошн продакшн продукцију) стандард високе дефиниције (ХД), типично за објаву на Блу-реј дисковима. 720п и 1080п се односе на хоризонталне линије резолуције на екрану. Све изнад 720п се сматра ХД у односу на стару телевизијску стандардну дефиницију (СД) од 480и (за Америку) и 576и (за Европу). Чак и више ХД резолуције се тренутно развијају. Дигитално аудио побољшање обично подразумјева надоградњу са старијих звучних система или формата у ДТС стандарде, који могу бити или Dolby TrueHD или DTS-HD Master Audio.

Визуелно, специјални, и визуелни ефекти, посебну у научно фантастичним продукцијама као што су Звјездане стазе, су нарочито примјетне са ремастеризацијом.

Рана ремастеризација Звјезданих стаза: Оригинална серијаУреди

Док тренутно разумјевање пројекта ремастеризације Звјезданих стаза је према ЦБС телевизијском студију/Парамаунт Пикчерсу почело са 2000-им, почињући у суштини са објавом филма Звјездане стазе: Играни филм (режисерско издање) 2001. године, Парамаунт телевизија је већ почела са пројектом ремастеризације серије Звјездане стазе: Оригинална серија у раним 1990-им. Названо дигитална мастеризација (као што пише на испод споменутом омоту касете из Велике Британије) у то вријеме, направљени су нови преноси са старих мастера који су били очишћени, и са исправљеном бојом. Операција је посебно наручена за јапанско издање 1992-1993 Оригиналне серије на ласерском диску, затим Звјездане стазе - Дневник 1, Дневник 2 и Дневник 3. Што се тиче квалитете слике, то је било најбоље комерцијално издање све до доласка ОС-Р: Сезона 1 HD DVD 2007. године, док су раније ДВД верзије користиле оригиналне мастере. Ови јапански преноси су још два пута коришћени, за мање позната издања у Великој Британији позната као Поновна објава на касети, и 2007-2008 ДВД/Магазин комбо издање Звјездане стазе: Оригинална серија - Колекционарско издање.

Мало информација је доступно о овом пројекту, пошто ова верзија никада није била објављена на неком кућном пројекту ни у Америци ни у Европи. 2012. године је откривено да су кадрови из овога пројекта укључени у илустративне позаднине за референтну књигу издату 2010. године по имену Звјездане стазе: Оригинална серија 365. Аутори су то овако образложили: "Већина ових предивних фотографија ОС које никада прије нису виђене потичу из скупог пројекта које је одјељење за лиценцирање реализовало прије много година. Да бисмо пронашли нове слике за лиценце, одјељење је узело нове 16-милиметарске копије из мастера ОС-које су затим пажљиво исјечени, оквир по оквир, и монтирани на слајдове." [1]

Звјездане стазе: Играни филм - Режисерско издањеУреди

Air tram station internal, original.jpg Air tram station internal.jpg
Оригинална станица вазушног трамваја
Дигитално побољшана верзија исте

2001. године, поменуто режисерско издање филма Звјездане стазе: Играни филм је објављено на ДВД-у. Док продукција није, стриктно говорећи, потврдила тренутно разумјевање ремастеризације, тј. надоградњу са СД на ХД, у суштини је то била ремастеризована продукција. Примила је нову, надограђену звучну траку. (Звјездане стазе: Магазин Том 2, Издање 8, стр. 62) Међутим, најримјећеније су биле многе сцене које су биле дигитално побољшане и визуелно измјењене са додатком компјутерски креираних слика (КГС). Упечатљиви примјери су били побољшана ваздушна трамвајска станица као и први пуни поглед В'Гера, који није био присутан у оригиналној верзији. КГС за ову продукцију је обезбједила кућа за ефекте, Фаундејшн Имиџинг. (Звјездане стазе: Магазин Том 2, Издање 8, стр. 52-61)

Звјездане стазе: Оригинална серијаУреди

Снимка обновљеног увода
DeevolutionДодао/-ла Deevolution

Датума 31. август 2006, ЦБС Парамаунт телевизија је објавила да ће се поводом 40-те годишњице Звјезданих стаза, серија вратити у дистрибуцију први пут након 16 година. Почињући са епизодом "Равнотежа страха", свака од 79 епизода ће бити дигитално ремастеризована са новим визуелним ефектима и музиком. Обновљене епизоде су претворене са оригиналног филма у формат високе дефиниције сличном ономе који је коришћен у Звјезданим стазама: Ентерпрајз. Уводна шпица је поново снимљена у дигиталном стерео формату са новим вокалима од Елин Карлсон, а Вилијам Шатнеров уводни монолог је ремастеризован од оригиналних елемената. Међутим, треба истаћи да су многи ефекти поново направљени употребом компјутерски генерисане слике од стране ЦБС Дигитал. Заслуге на уводној шпици су обновљене, неколико мат слика је добило КГС освјежење, а спољашњости свемирских бродова, укључујући Ромуланску птицу грабљивицу и Клингонску борбену крстарицу, су поново направљене употребом врхунских дигиталних ефеката. Међутим, из неког разлога, заслуге на крају епизоде нису ремастеризоване и дигитално побољшане. Нови компјутерско генерисани Ентерпрајз је заснован на тачним мјерама оригиналног модела, који је сада изложен у поклон продавници Смитсонијанска институтска национална авијација и свемирски музеј у Вашингтону.

Поређење ефеката. Горња: оригинал, доња: ремастеризована
DefiantДодао/-ла Defiant

У интервјуу са TVGuide.com, супервизор пројекта, Мајкл Окуда је рекао: "Покушавамо да испоштујемо интегритет и стил оригинала... Наш циљ је да се увијек питамо: Шта би Роденбери учинио са данашњом технологијом?" Денис Окуда и Дејв Роси су такође били умјешани у поновно емитовање Оригиналне серије; Нил Вреј је супервизор визуелних ефеката. Питање и одговори са продукцијском екипом су постављени на званичну страницу Звјезданих стаза датума 6. септембар 2006 Видео преглед интервјуа са људима умјешаним у пројекат се може видјети кликом на линк на лијевој страни странице.

Нове Звјездане стазе су дебитовале датума 16. септембар 2006 Погледајте поређење нових визуелних ефеката из прве емитоване епизоде, "Равнотежа страха".

Првих неколико епизода је пожурено, пошто је ЦБС тиму дао само "један мјесец да доставе прве двије епизоде са преко 120 нових ефеката." Почињући са "Невоље са Триблима", нови, побољшани модел Ентерпрајза је коришћен. Чланови тима за ефекте су рекли да ће се можда вратити у претходне епизоде да поново генеришу слике са сценама брода употребом новог модела. [2] [3]

Када је члан Оригиналне серије, Леонард Нимој чуо о промјенама специјалних ефеката, рекао је "Срам их било" што мјењају ефекте, наглашавајући да су "претјерали" са тим потезом. Међутим, након што је погледао ремастеризоване епизоде, наводно је цитиран како говори "Задивљен сам." [4]

Сезоне су требалe бити објављене у ХД ДВД/ДВД комбинацији, са првом сезоном објављеном у новембру 2007. године. Објављивање сезона 2 и 3 је отказано у фебруару 2008 године због замјене ХД ДВД-ова са ривалним форматом Блу-рејем. Међутим, друга сезона је објављена на регуларним ДВД-овима датума 5. август 2008. [5]. Од 2009. године, све три сезоне су доступне на Блу-реј дисковима, као и путем Еплове Ајтјунс продавнице (заједно са најбоље од колекцијом за буџетски оријентисане обожаваоце), са изабраним епизодама достуним на Мајкрософтовој Xbox 360 видео трговини. За разлику од ХД ДВД издања, Блу-реј издања садрже оригиналне верзије сваке епизоде, дозвољавајући да се оригинални специјални ефекти и слика виде по први пут у високој дефиницији.

ЦБС Дигитал је завршио рад на визуелним ефектима ремастеризоване Оригиналне серије кратко прије поноћи датума 21. април 2008 Послиједња епизода на којој су радили је био први пилот, "Кавез". Послиједња генерисана слика је била слика Ентерпрајза како "одлази у непознато на крају епизоде." [6]

Филмови Звјезданих стазаУреди

Успјех ремастеризоване Оригиналне серије, као и надолазећег поновног покретања франшизе Звјездане стазе 2009. године, је охрабрило Парамаунт Пикчерс да почне са ремастеризацијом филмских својстава у 1080п ХД видео, и Dolby TrueHD 7.1 Surround звучне стандарде [7]. Ремастеризована верзија првих десет филмова Звјезданих стаза је објављена од 2009. до 2010. године и на ДВД-у и на Блу-реју. Према омоту, ремастеризација филма Звјездане стазе II: Канов бијес је захтјевала највише рестаурације, и "потпуно је рестауиран у високу дефиницију са бриљантним квалитетом слике", док су преостали филмови само "дигитално ремастеризовани" због чињенице да је оригинални мастер "био у ужасном стању", према режицеру Николасу Мајеру (звучни коментар, Звјездане стазе II: Канов бијес (2009 ДВД))

Изненађујући детаљ је био, да када је дошло до ремастеризације Играног филма, који је задњи објављен 2010. године, само оригинална биоскопска верзија се могла ремастеризовати. Разлог овога је што додатни КГС елементи Фаундејшн Имиџинга из режисерског издања више нису били доступни за надоградњу (у овом случају за поновни рендеринг у вишу резолуцију), због Парамаунтовог неуспјеха да задржи власништво ових елемената. Реконструкција КГС ефеката од почетка је била прескупа. Без обзира, према једном рецезенту, квалитет звука је био супериоран од односу на остале. Оно што је рецезент превидјео је да је звучна трака већ добила велики ремонт 2001. године за "Режисерско издање", привилегија коју остали девет филмова нису уживали. Са друге стране, једанаести филм, из 2009. године, по имену Звјездане стазе није требао ремастеризацију, пошто је већ сниман по ХД стандардима.

Није јасно која је компанија одговорна за ремастеризацију филмова.

Звјездане стазе: Сљедећа генерацијаУреди

Канистери филмова, у складишту, од продукције серије
AatrekДодао/-ла Aatrek

Након неколико мјесеци нагађања и дјелимичне потврде, датума 28. септембар 2011 (24. годишњица премијере серије), StarTrek.com је објавио да ће Сљедећа генерација бити ремастеризована у 1080п високој дефиницији, за дистрибуцију на Блу-реј дисковима и евентуалну мрежну диструбуцију, са почетком 2012. године.

Процес ремастеризовања захтјева враћање на оригиналне негативе, пошто се сва монтажа и компоновање визуелних ефеката десила на видеу, којем недостаје захтјевана резолуција за високу дефиницију. Ова збирка снимака, са укупно више од 25.000 намотаја, се поново монтира тачно како се то радило и са оригиналном верзијом. Визуелни ефекти ће бити поново урађени, а не претворени на већу резолуцију са оригиналне видео траке. Тон ће бити формата 7.1 ДТС Мастер Аудио.

USS Enterprise-D, 2364 (original footage).jpg USS Enterprise-D, 2364.jpg
Ентерпрајз са оригиналног снимка
...и са ремастеризоване верзије.

Као и код ремастеризоване Оригиналне серије, Денис и Мајкл Окуда имају улоге консултаната. За разлику од претходника, визелни ефекти нису предвиђени за замјену са новим компјутерско генерисаним сликама, или како консултант пројекта, Мајкл Окуда, каже: "Свиђа нам се приступ ЦБС-а на овом пројекту. Узимамо оригиналне филмске елементе и убацујемо их на нови начин. Материјал још увијек има све детаље и прелијепи су. И нови ефекти су заправо стари визелни ефекти али много лијепши него прије. " [8] Међутим, КГС је понегдје коришћен, али ограничено на исправљање детаља континуитета, или за замјену елемената коју су изгубљени, као што је случај са кристалним бићем, или гдје је технички немогуће урадити надоградњу. Најпримјећенији примјери су у задњем случају, гдје су замјене удаљених снимака планета, које су у оригиналу приказане као мат слике, направљене новим КГС ефектима, усклађене са оригиналним изгледом, и то уз помоћ дигиталног умјетника Макс Гејбла. Гејбл је рекао: "Мислим да је већина од њих потпуно поново направљено. Јер планете које гледамо у оригиналној верзији Сљедеће генерације су веома ниске резулуције и мутне су. Нема начина да се у њих стави више детаља, па је то заправо све поново направљено. Мајк Окуда нам говори шта тачно треба да урадимо, и стално вршимо тестирања како би видјели шта би боље изгледало, за разлику од старог, Мајк ће то погледати, ја ћу направити промјене и тако ће бити. " [9]

ЦБС Дигиталу је додјељено вођство пројекта ремастеризације, као и одговорност стварања замјенских КГС ефеката. [10] Како би пројекат имао што већи изложеност, ЦБС студио је ступио у контакт са заједницом обожаваоца Звјезданих стаза и дао је приступ пројекту администраторима странице TrekCore.com-блог на којем обавјештавају заједницу о сваком погледу пројекта, међу чему су и кратки прегледи дешавања и слично. Администратор поменуте странице, Адам Вокер, је добио приступ продукцијском особљу и глумцима ради спровођења детаљних интервјуа који ће бити објављени на блогу. ТрекКор сарађује са другим блогом, Ex Astris Scientia, гдје је админ UE Jörg, упоредио разлике између сваке епизоде и који повремено добија информације продукционог особља које разјашњавају проблеме са детаљима. [11]

Прва објава високе дефиниције Сљедеће генерације је био диск са узорком, Звјездане стазе: Сљедећа генерација- Сљедећи ниво, објављен датума 31. јануар 2012,[12] а након тога је објављена читава серија. СГ: Сезона 1 Блу-реј је објављена датума 24. јули 2012, а СГ: Сезона 2 Блу-реј датума 4. Децембер 2012. СГ: Сезона 3 Блу-реј је планирана да се објави датума 29. април 2013.

Дуго очекивана, прва сезона је добро примљена и продаја је била добра, са 95.435 примјерака продатих прве седмице само у САД. [13] До тада је ЦБС већ одличио да убрза распоред издавања ремастеризоване серије. Да би то ЦБС учинио, морали су правити под-уговоре, с обзиром на количину посла који је ремастеризација захтјевала, са другим компанијама да раде по основи наизмјеничних сезона. Независна компанија ХТВ-Илуминејт је добила провизију за надоградњу друге сезоне. Међутим, њихов рад је био слабије примљен, јер су многи сматрали да су њихови напори били знатно мањи у односу на ЦБС Дигитал. [14] ЦБС је одлучио да покуша са другом кућом за ефекте, по имену Модерн Видео, за ремастеризацију четврте сезоне, држећи у исто вријеме већу контролу над радом, али никада није потврђено да ли је ово имало везе са претходно поменутим проблемом. [15]

Документарци и специјалиУреди

Спољашње везе Уреди

На Викијиној мрежи

Насумична викија