Wikia

Успомене Алфе

Звјездане стазе

Разговор0
279страница на викији

srЋирилицаLatinica

Чланак из стварног свијета
(написано по продукцијској тачки гледишта)
За оригиналну телевизијску серију, погледајте Звјездане стазе: Оригинална серија. За једанаести филм, погледајте Звјездане стазе (филм).
За додатно значење ријечи "Звјездане стазе", погледајте Звјездане стазе.

Звјездане стазе су научно фантастична франшиза која се састоји од 6 телевизијских серија, 12 филмова и бројних књига, стрипова, игара и колекционарских ствари.

ИсторијаУреди

Оригинално, Звјездане стазе су биле производ Десилу студија, креиране од стране Џина Роденберија у првом приједлогу нацрта серије "Звјездане стазе су...", 11. марта 1964.

Почевши са првом пилот епизодом, "Кавез", снимљеном 1964. године, Звјездане стазе нису биле планиране за емитовање на НБЦ мрежи све до друге пилот епозоде, "Гдје ни један човјек није прије отишао", која је снимљена 1965. године.

Звјездане стазе су званично почеле са продукцијом 21. априла 1966., и емитоване су три сезоне све док нису отказане 1969. године. Четири године касније, серијал се враћа на НБЦ суботом ујутру као анимирани серијал који је емитован од 1973. до 1974.

Нова продукција Звјезданих стаза је тек почела 1979. године, када је филм Звјездане стазе: Играни филм одвео франшизу према филмовима, који се од тада периодично праве. Међутим, Звјездане стазе се нису вратиле на телевизију све до 1987., када су дебитовале Звјездане стазе: Сљедећа генерација.

Пратећи прављење три нове продукције, 20052006 ТВ сезоне су биле прве од 1987. године без емитовања новог серијала Звјезданих стаза, иако су сви серијали остали повезани.

Као резултат раздвајања 2005. године између бившег Вијакома и ЦБС-а, све будуће продукције Звјезданих стаза ће бити власништво ЦБС телевизијског студија. Путем уговора о лиценцирању, будући филмови се настављају производити и дистрибуирати од стране Парамаунт Пикчерса. Дванаести филм је направљен 2013. године.

ГоуАнимејт је направио анимирану верзију франшизе и ликове током премијере 2007. године.

Тренутно, лиценце производа Звјезданих стаза (референце, романи и колекционарске ствари) укључују Арт Асајлум играчке, џепне књиге, и ИДВ Паблишинг. Старије лиценце за претходне материјале припадају бројним компанијама.

Историја продукцијеУреди

Такође погледајте: Хронологија продукције.

Оригинална серијаУреди

Звјездане стазе: Оригинална серија је имала премијеру на НБЦ-у у јесен, 8. септембра 1966.

  • Десилу/НБЦ, Џин Роденбери, 1966–1969

Анимирана серијаУреди

Звјездане стазе: Анимирана серија

ФилмовиУреди

Филмови Звјезданих стаза

Акцијски телевизијски серијалиУреди

Пројекти који нису произведениУреди

Иностране адаптације Уреди

Звјездане стазе су емитоване широм свијета кроз телевизијске серије и филмове. Најчешће су синхронизоване на матерњи језик земље у питању, док су остали правили титлове и остављали оригиналну звучну траку. Током овог времена, наслови, ликови, и остало је мијењано од језика до језика.

Варијације наслова Звјезданих стазаУреди

Лиценцирани медијиУреди

Подни простирачи у НБЦ поклон продавници "30 Рок"

Сродне темеУреди

Такође погледајтеУреди

Остале теме Уреди

Спољашње везе Уреди

На Викијиној мрежи

Насумична викија